Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa im. św. Jana Pawła II w Polichnie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony http://bip.sppolichna.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. (powód: Zamieszczone informacje są w postaci artykułów lub załączników, które nie są dostępne cyfrowo w całości. (powód: Część z nich została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań,).)
  • Linki prowadzące do dokumentów do pobrania nie zawierają informacji o ich formacie oraz rozmiarze.
  • Zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych.
  • Filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Katarzyna Kudrel

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Do budynku szkoły prowadzą 5 wejść. Od strony południowej znajduje się wejście główne oraz wejście, z którego korzysta przedszkole. Prowadzą do nich schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Od strony parkingu znajdują się 3 wejścia. Jedno wejście prowadzi do szkoły i nie jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Ponadto są jeszcze dwa wejścia od strony sali gimnastycznej przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Wejścia są dostępne dla uczniów i pracowników w godzinach pracy szkoły. Dodatkowo od strony zachodniej znajduje się wejście bezpośrednio do kuchni.

Dostosowanie korytarzy

Korytarz na parterze budynku szkoły posiada barierę architektoniczna w postaci schodów. Dostęp do górnego korytarza ograniczony z powodu braku windy lub platformy umożliwiającej wjazd osoby na wózku inwalidzkim.

Dostosowanie schodów

Schody zabezpieczone barierkami.

Dostosowanie wind

Budynek nie posiada wind.

Dostępność pochylni

Pochylnie są dostępne przy dwóch wejściach do budynku sali gimnastycznej oraz przy wejściu głównym.

Dostępność platform

Brak.

Dostosowanie parkingów

Na terenie szkoły znajduje się parking dla samochodów osobowych. na parkingu nie ma wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

W budynku nie ma dostosowań dla osób niepełnosprawnych w postaci informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych

Szkoła nie dysponuje pochylniami, platformami, pętlami komunikacyjnymi itp.

Dostępność tłumacza języka migowego

W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 24 września 2020 10:17
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Kozyra
Ilość wyświetleń: 778
26 września 2020 19:05 (Piotr Kozyra) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
26 września 2020 19:04 (Piotr Kozyra) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
26 września 2020 19:02 (Piotr Kozyra) - Aktualizacja deklaracji dostępności.